Strategisch kader

De actualisering van de strategie van Boskalis voor 2014-2016 vloeit logisch voort uit onze missie en visie. Wij zijn wereldwijd een toonaangevende dienstverlener en expert op het gebied van baggeren en maritieme dienstverlening en creëren een nieuwe horizon voor al onze stakeholders. Dit doen wij door een unieke combinatie van mensen, materieel en activiteiten. Volgens de hoogste standaarden van veiligheid en duurzaamheid leveren wij innovatieve en competitieve totaaloplossingen voor onze klanten in de offshore energiesector, havens en kust- en deltagebieden. Boskalis heeft een breed, samenhangend aanbod van maritieme activiteiten en (logistieke) diensten en neemt een unieke positie in op de maritieme wereldmarkt. Hierdoor zijn er volop kansen bij bestaande én bij nieuwe klanten. De offshore olie- en gassector is een goed voorbeeld. Deze positie willen wij versterken en uitbreiden, onder meer door de synergievoordelen binnen de groep volledig te benutten en door autonome en geacquireerde groei. Onze groeistrategie 2014-2016 is gebaseerd op drie pijlers: