ICT

Om binnen onze organisatie efficiënter te kunnen werken, gaan we onze bedrijfsinformatiesystemen harmoniseren. We voeren één ERP-systeem in voor de divisies Dredging, Offshore Energy en Salvage en de stafafdelingen. Het zwaartepunt ligt in eerste instantie op de financiële en logistieke processen van onze centrale inkooporganisatie en Fleet Management. In tweede instantie zullen projectadministraties wereldwijd worden ondersteund. Met dit centrale bedrijfsinformatiesysteem is managementinformatie eerder beschikbaar en kunnen we flexibeler nieuwe bedrijfsonderdelen inpassen in onze administratieve organisatie. Dit harmonisatieproject is in 2013 gestart en in januari 2015 zullen de eerste bedrijfsonderdelen overgaan. Voor Inland Infra is gekozen voor een separaat bedrijfsinformatiesysteem vanwege de afwijkende activiteiten. Dit systeem is met ingang van het boekjaar 2014 in gebruik genomen.