Onze klanten

Onze voornaamste opdrachtgevers zijn olie-, gas- en elektriciteitsmaatschappijen, havenexploitanten, overheden, rederijen, internationale projectontwikkelaars, verzekeraars en mijnbouwbedrijven. Boskalis concentreert zich op twee marktsegmenten die op langere termijn structurele groei vertonen: Energie en Havens. Binnen de twee marktsegmenten concentreren wij ons op zeven geografische regio's: Noordwest-Europa, Oost- en West-Afrika, Midden-Oosten, Zuidoost-Azië, Australië, Brazilië en de Golf van Mexico. Voor een update over de laatste marktontwikkelingen verwijzen wij u naar de hoofdstukken Strategie en Verslag van de Raad van Bestuur in ons Jaarverslag 2013.

Dialoog en samenwerking in de keten

Steeds meer klanten vragen van ons om al vanaf de (voor-)ontwerpfase tot en met de complete uitvoering op te treden als contractpartner. Onze engineering- en milieu-expertise kunnen we zo optimaal benutten. In alle gevallen brengen we onze eco-engineering oplossingen onder de aandacht. Daarnaast omarmen de meeste klanten ons veiligheidsprogramma NINA.