Beleid en doelstellingen

Onze werkzaamheden kennen een relatief hoog risicoprofiel. Veiligheid van onze medewerkers en die van onze onderaannemers is een van onze kernwaardes en heeft de hoogste prioriteit. Onze centrale veiligheidsdoelstelling is No Injuries, No Accidents (NINA).

Onze industrie heeft een kapitaal- en kennisintensief karakter en vereist goed gekwalificeerde en ervaren professionals. Zij zijn voor ons onmisbaar om ons werk goed te kunnen uitvoeren en dragen bij aan onze leidende marktpositie. Boskalis is permanent in beweging. We groeien niet alleen in omvang, maar ook in de breedte en wij bieden steeds meer diensten aan. Investeren in de ontwikkeling en competenties van onze medewerkers is dan ook een van de speerpunten van onze corporate strategie.

Wij zetten ons tevens actief in voor een organisatiecultuur die motivatie, werkplezier en betrokkenheid bevordert. Ook een goede CSR-reputatie heeft een positieve invloed om mensen te behouden en aan te trekken. Om ook in de toekomst op genoeg talentvolle en gekwalificeerde medewerkers te kunnen rekenen, onderhouden we goede relaties met diverse kennisinstituten. Ook presenteren we ons, naast aanwezigheid op relevante beurzen, steeds breder online en via de sociale media.

Human resources (HR) valt direct onder de verantwoordelijkheid van de voorzitter van de Raad van Bestuur, die de beleidsmatige en operationele taken delegeert aan de Directeur HR.