Beleid en doelstellingen

‘Environmental excellence’ wordt steeds belangrijker bij het duurzaam beheren en ontwikkelen van kwetsbare rivier-, delta- en kustgebieden in de wereld. Juist daar vindt een belangrijk deel van onze activiteiten plaats. Daarnaast gaan mijnbouwbedrijven en olie- en gasmaatschappijen steeds verder in hun zoektocht naar erts, olie en gas; ook in kwetsbare gebieden. Wij willen in onze industrie toonaangevend zijn met het bieden van duurzame oplossingen en blijven binnen en buiten onze onderneming continu investeren in onze kennis en expertise met ruim 100 ingenieurs en ecologen van onze R&D-afdeling en ons eigen ingenieursbureau Hydronamic.

Verder werken we op dit gebied samen met universiteiten en kennisinstituten en investeren we voortdurend in fundamenteel en toegepast onderzoek.

Ons milieubeleid en onze doelstellingen zijn gericht op die aspecten waar we de meeste waarde kunnen toevoegen: door de investering in en toepassing van een milieu vriendelijke vloot die bestaat uit 1.100 eenheden, het aanbieden van milieuvriendelijke werkmethodes en technieken en door de inzet van onze eco-engineering expertise op onze projecten en contracten.

Onze ISO 14001 certificering, die vertaald is in heldere en praktische richtlijnen, geeft aan dat de toepassing en verbetering van onze milieuprestaties permanente aandacht heeft.