Maatschappelijke sponsoring en donaties

Maatschappelijke sponsoring en donaties zijn een onlosmakelijk onderdeel van ons CSR­ beleid. We zoeken zo veel mogelijk aansluiting bij onze kernactiviteiten. Water en de kust zijn een centraal thema.

Plastic in zee

In 2013 was Boskalis hoofdsponsor van de actie MyBeach Cleanup Challenge, met als doel de betrokkenheid van Nederlanders te vergroten en bewustwording over plastic in zee te creëren. In de thematekst op pagina’s 54-55 leest u daar meer over.

Expositie Koning Willem II Kunstcollectie

Boskalis is hoofdsponsor van de tentoonstelling over de kunstcollectie van Koning Willem II in het Dordrechts museum. De collectie was befaamd in zijn tijd, maar viel na de dood van de koning uiteen. De collectie met onder meer schilderijen van Rembrandt, Rubens, Da Vinci, Rafaël en Van Eyck is nu weer bijeen in het kader van 200 jaar Koninkrijk Nederland, met bruiklenen van onder meer de Hermitage in St. Petersburg, Rusland. Boskalis wil de tentoonstelling graag ondersteunen omdat we behalve een bedrijf met een koninklijk predicaat een belangrijke werkgever in de Drechtsteden-regio zijn. We zijn al meer dan 100 jaar in deze regio gevestigd en willen met de sponsoring uiting geven aan onze maatschappelijke betrokkenheid. Op 4 maart heeft Koning Willem-Alexander de tentoonstelling in Dordrecht geopend. Voor onze medewerkers komen er specifieke programma’s met onder meer familiedagen, waarop extra aandacht zal zijn voor educatie.

Overige sponsorprojecten

Tour For Life

Zie de thematekst op pagina’s 58-59 van dit verslag

KNRM

Met de Koninklijke Nederlandse Reddingmaatschappij (KNRM - www.knrm.nl) hebben we al jaren een band. We ondersteunen deze organisatie financieel.

Team Boskalis

Ons Team Boskalis wist in 2013 een 3de plaats bij het WK wedstrijdzeilen te behalen. Een mooi slotresultaat van dit project waarmee we door de jaren heen diverse jonge wedstrijdzeilers kans hebben gegeven door te breken in de wereldtop met behulp van financiële ondersteuning en coaching door ervaren zeilers.