Beleid en doelstellingen

Met onze diensten en met de infrastructurele werken die wij realiseren dragen wij bij aan de economie en de werkgelegenheid van een regio.Ons beleid is gericht op de continuïteit en het behoud van onze leidende positie in onze industrie. Wij streven naar een structurele groei van de onderneming en een gezond rendement op het eigen vermogen. Daarbij hebben wij oog voor de belangen van onze stakeholders. Winstgevendheid op lange termijn is een wezenlijke voorwaarde voor het bereiken van onze bedrijfsdoelen en voor de voortdurende groei van ons bedrijf. Het is een maatstaf voor de doelmatigheid van ons bedrijf en voor de uiteindelijke waarde die de klant aan de door ons geleverde diensten toekent. Zonder winst en zonder een robuuste financiële grondslag zou het niet mogelijk zijn om aan onze verantwoordelijkheden te voldoen.

Boskalis volgt de wettelijke regels op het gebied van belastingafdracht en betaalt wereldwijd gemiddeld ongeveer 18 procent belasting in zo’n 40 belastingregimes, waaronder ongeveer 20 ontwikkelingslanden.